Inställt Flyg!

 

Kom till flygplatsen vid sju tiden igår kväll, mitt flyg skulle gå vid 9,50. Checkade in och allt och satt och väntade på att jag skulle kunna gå på flyget och att det skulle åka. Men cirka en timme innan flyget skulle gå ropar de upp i högtalaren att mitt flyg har blivit inställt av vädret. Gick tillbaka till incheckningen som de sa att man skulle göra, fick välja att få mina pengar tillbaka eller om de skulle boka om ett flyg till mig, de flyget skulle gå klockan 9 på kvällen, så tänkte jag kanske kan hitta ett flyg som är ungefär i samma prisklass och avgår tidigare. började leta och hittade inget. Panikringde min föräldrar på viber mitt i natten och de försökte hjälpa mig. Först hittade vi inga flyg eller var det jätte dyra. Så jag tänkte då får jag väl ta de flyget som går på nio på kvällen imorgon. Gick och köpte tillbaka en plats där och fick betala 30 dollar extra, vilket egentligen inte är så farligt. Vi fortsätter leta och leta. Var väldigt läskigt att vara själv och inte veta var man skulle ta vägen. Men tillslut efter många timmars letande hittar vi ett flyg som går klockan ett på dagen, dock 1000 kronor dyrare än det andra, men mycket skönare att komma tidigare än att sitta och vänta på en flygplats. Bokar det flyget, letar efter ett hotell i närheten jag kan bo under natten, ringer till det första fullsatt. Ringer till ett annat, de hade ett rum till mig, går ut tar en taxi dit, checkar in och killen sa något till ig och jag nämnde något om att mitt flyg hade blivit inställt, så sa han jag sänker priset till dig lite. Så snällt. Åker upp till mitt rum, tar det lugnt ett tag och försöker andas av händelsen, innan jag skulle sova.  Går upp, tar det lugnt, tills jag får ett mejl att mitt flyg är försenat, dock bara en halvtimme, men det är ändå typiskt att den ska bli försenad, kan inte min tur vända snart, Kommer till flygplatsen checkar in och allt, hör i högtalarna att mitt flyg har blivit ännu mer försenat och att det inte ska gå förrän 14.20, skulle gå vi 13.00 från början. Tanken att idag är även är min födelsedag gör allt mycket värre, känner inte ens någon känsla att jag fyller år. Så jag har ingen bra födelsedag. Nu hoppas jag att allt flyter på och jag kommer till Chicago snart. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback