Hemma igen!

Nu har jag varit hemma i en och en halv vecka, och jag är glad att jag är det. Efter två jobbiga veckor har beslutet kommit till att jag åker hem. När jag var i min rematch så var det inget som kändes riktigt bra, så att komma hem var det rätta valet. Men såklart har man väldigt blandade känslor för det, ska ändå bli skönt att komma hem till familj och vänner. Men kommer sakna Chicago och mina vänner här.  Men det ska bli skönt att komma ifrån där jag bor nu iallafall. Orkar inte gå riktigt in i detalj varför jag valde att gå in i rematch och byta familj men det var huset och man att inte fick riktigt vara privat. Sen gick inte jag och barnen ihop.  Att vara Au-pair är inget enkelt jobb, de personer som tror att det är enkelt har så fel.  Det är väldigt jobbigt mentalt. Man bor med sina arbetsgivare, och man känner sig nästan aldrig ledig. Den ändå gången man verkligen känner sig ledig är när man är ute från huset. Jag ångrar absolut inte att jag åkte. Även om det har varit tufft och inte riktigt ha någon som står bakom en när man faller. Har fått stå på mina egna ben.  Fått vara med om att känna sig riktigt ensam, även om man har haft massa människor omkring sig. Det har gjort mig starkare och jag har lärt mig extremt mycket. Såklart det har inte alltid varit tufft även om de känts så har jag haft en rolig tid här och träffat underbara människor. Jag ser inte åka hem som ett misslyckande. Även om detta äventyret slut betyder inte det att jag inte kan åka på nya, det är bara upp i sadeln och bege sig ut igen!  

Har även skapat en ny blogg för att dela med mig av min kreativitet så om ni vill följa mig där så kan ni gå in på http://sandraelisabethh.blogg.se/

 

 

 

 

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback