Almost Like Home

 
 
 
 
 
Haft en super bra dag igår, innan min värdmamma åkte iväg till Frankrike gav hon som förslag, du kan ju ta Nu-Nu och en vän och åka till Ikea om du vill. Så det var just det jag gjorde. Så jag, Moa, Rebecca och Nu-Nu åkte till Ikea. Det var så roligt att få lite hemma feeling. Vi åt lunch där och såklart tog vi köttbullar, det är ett måste. Sen gick vi runt och kollade lite och jag skulle ha en klädstång, för jag hade ingenstans att hänga mina kläder utan hade en liten del av mammans garderob så det var skönt att få ha sina kläder in hos sig själv. När vi var klara och handlat allt så gick vi till livsmedels affären. Där köpte jag gräddsås, lingonsylt och chokladbollar. Sen tog vi även med oss lite fika i form av kaffe och kanelbulle. Sen var det dags att åka hem och vi släppte av Rebecca och sen forsatte jag, Moa och Nu-Nu hem. Vi lastade av alla saker och fortsatte mot Keenes skola. Sen skulle jag skjutsa Moa hem, så såg vi att på andra sidan så var det massa köer, så jag tänkte hur ska jag ta mig hem, men alla vägar går in mot down town, så jag tänkte jag tar bara en annan väg. När jag hade släppt av Moa så tog jag såklart en annan väg hem, men den tog nästan lika lång tid som säkert den andra skulle ha gjort.   Men som tur var så hade jag ingen tid att passa och båda barnen somnade i baksätet så dödade lite tid. Sen så gick vi hem och vi började med läxor, för att sen äta. Sen så gick Nu-Nu och la sig och jag och Keene började bygga ihop min klädhängare. Sen tog vi ett parti skitgubbe innan det var dags för Keene att sova. Då fortsatte jag med att fixa klart med min klädstång med att hänga upp kläderna. Sen så fick jag ett ryck och ville ha något på väggen så tog en bit kartong papper och klippte ut två hjärtan. Sen så tog jag en titt i mina tidningar för att se om jag hittade bilder jag kunde klistra på.  Sen tog jag även några bilder och skrev ut sen satt jag och försökte fixa ihop ett kollage men mitt lim tog slut så kunde inte göra klart det, så det får vi göra idag. 
 
 


Ha, Ha det klart att du hamnar på Ikea till sist.
Är det samma smak på köttbullarna där som hemma?

Svar: Ja de var lika goda som hemma! :)
Sandra

2013-10-17 | 17:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback