De senaste dagarna!

 

 
 

En av dem härligaste känslorna är att köra bil på kvällen då det är mörkt och man kör ganska snabbt för man är på motorvägen, inte de vanliga i Sverige med högst tre filer, utan en med minst fyra och med massa bilar runt omkring sig. Man kör med musik i bakgrunden,och sen kommer man och ser Chicagos skyline lysa upp framför en, så häftigt.

De senaste dagarna har varit bra, i onsdags var jag och Nu-Nu på zoot, och hade en supermysig eftermiddag. Sen så gick jag, Keene och Nu-Nu till lekplatsen och lekte. Sen var det dags för mig att laga mat, skulle göra pasta, tomatsås och bacon. Men det blev inte, för när jag skulle skära löken så fick jag med lite av mitt finger, så jag fick ett ganska djupt sår, det började blöda jätte mycket och det slutade inte, men jag tänkte det var inte så farligt, så jag satte över ett plåster efter många om och men om det var för djupt och att någon kanske var tvungen att kolla på det. Väntade på min värdföräldrar för att de skulle kolla på det, så när dem kom tvättade vi rent det och satte på ett plåster och sa om det blir värre i morgon, så skulle vi gå till läkaren. Men som tur var blev det inte det och jag kände att det inte var lönt att åka till en läkare. Så jag tog mitt pick och pack och åkte till Felicia. Vi satte oss och fikade på Starbucks, sen så gick vi och gjorde lite ärenden. Vi gick till banken, där fick vi hjälp av en jätte söt kille och han frågade såklart var vi kom ifrån, vi svarade stolt att vi var från Sverige. Då nämnde han att han var 75% svensk, både jag och Felicia tänkte det är ju klart att  han är svensk för det finns typ inga snygga amerikaner. När vi hade varit på banken så tog vi det bara lugnt och chillade lite, sen skulle jag åka hem för att jobba. Kommer hem och ingen var hemma än. Sen kom min värdmamma och Keene hem och sa att vi skulle till parken allihopa. Så alla åkte till parken och på parken fick jag reda på att det enda jag behövde göra idag som jobb var att laga mat.  Så jag lagade svenska köttbullar med potatis och sås. Sen så hade jag pratat med Moa, så jag och Moa åkte till Felcia och myste med lite glass och godis.

Nu idag så har det varit full rulle hela dagen, började jobba halv 11, åkte och hämtade Keene och hans vän, körde min värdmamma och dem till hennes jobb. mötte upp Keenes två andra vänner och deras mamma och vi gick och åt lunch på ett pannkaksställe. Sen gick vi till zoot och var där några timmar, tills det var dags att åka hem för att sen köra till Keenes fotbollsträning , sen mat och disk och nu kan jag äntligen ta det lite lugnt som jag verkligen behöver då jag verkligen är helt slut.  

Nu väntas det en behövlig helg. 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback