11 September 2013

 
 
Idag så kom min Lcc förbi, en Lcc en är kontakt person som finns där om något skulle uppstå, eller om man behöver stöd. Man kommer även ha möten med sin lcc varje månad med andra Au-pairer som är med i sin grupp. Men hon var jätte trevlig, och checkade läget hur allt var. Sen så började min jobbdag och jag började leka med bilar med Nu-nu, sen så tittade vi lite på tom och Jerry. Efter det var det dags för att sova middag för Nu-Nu. Efter det gick jag och Nu-Nu på en promenad innan det var dags och hämta Keene från skolan. Vi gick direkt hem för att göra läxor och äta lite. Men det är inte så lätt att laga mat på nästan ett tomt kylskåp. Efter vi var klart med allt, så gick vi till lekplatsen ett kvarter bort, där det var ett blocparty, visste inte direkt var det var, då det var Keene vänners mamma som frågade om vi skulle dit. Men de hade roligt för det var aktiviteter som, kasta boll i en hink och om man pricka hinken så fick man en kupong och de kunde man byta till ett litet pris, som kunde t.ex. vara en liten studboll eller liknande. Fanns även ansiktsmålning och en fiskedamm. Innan vi gick till Blocpartyt så ringde min värdmamma, och frågade hur allt går att hon ville att vi skulle komma om ca en timme till deras resturang för att fira Keenes födelsedag som är imorgon, men hon åker iväg imorgon, så därför vi fira det idag. Så vi tog en taxi dit och åt för en andre gång för ikväll. Åt en riktig stek, med pommes och en brownie med vanijglass till efterätt, båda var väldigt goda. Gav Keene min födelsedagspresent till honom, vilket var en svensk ishockeylandslagströja med hans namn på och numret 9, då han fyller 9 år imorgon. Det blev en succé och han blev väldigt glad för den. Nu ska jag snart gå och lägga mig, Godnatt! 
 
 
   



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback